Priceless!

Bilder här:  www.lyonpeople.com/sortie/p2_hors_de_prix.html

Verkar som att många har fördomar om fransk film som svår och invecklad. I vissa fall kan det stämma men ofta blir jag förvånad över hur bra de franska filmerna faktiskt är. Till skillnad mot mycket annan film så kan jag inte alltid klura ut slutet redan i början, vilket ofta är fallet med amerikansk film. Missförstå mig inte, visst finns det bra amerikansk film också även om mycket som görs är rätt B. Ofta tycker jag att det är kul att se film från ett annat land som lite motvikt mot det amerikanska som visas hur mycket som helst här. Då är fransk film ett utmärkt alternativ. Ibland undrar jag varför det nästan uteslutande bara visas amerikansk film på tv och bio? Är det verkligen det som allmänheten efterfrågar? Eller är det bara det som folk känner till? Om ni skulle vilja se en fransk film har jag ett tips!

Komedi


Titel: Priceless

Orginaltitel: Hors de prix

Regi: Pierre Salvadori

Manus: Pierre Salvadori, Benoît Graffin

Skådespelare: Audrey Tautou, Gad Elmaleh, Marie-Christine Adam, Vernon Dobtcheff m.fl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Filmer är hur bra som helst, top10 def!

2009-08-17 @ 22:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0