Vitt te!



De som känner mig vet att jag älskar te! Helst ska det vara vitt te som inte är smaksatt. Jag skulle verkligen vilja slå ett slag för vitt te! Helt klart underskattat vid ett besök till en tebutik. Det finns fullt med svarta och gröna teer men det finns bara två sorters vita teer. Ett med tropisk smak och ett utan smak. Jag föredrar helt klart det som inte är smaksatt. Det blir så lätt att det som ska smaksätta helt tar över smaken. Inte för att det egentligen behövs så många olika sorter men det vore trevligt om det fanns lite olika kvalitéer. Det är stor skillnad på te och te. Vitt te kan vara väldigt dyrt eftersom det är de först knopparna på busken som plockas men ofta är det utblandat med äldre blad. Gott är det i alla fall och väldigt nyttigt! Det sägs till och med att det är nyttigare än grönt te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0