Morgontrött?

Vad är det egentligen som gör att en människa är en morgonmänniska, en kvällsmänniska eller nattmänniska? Med en morgonmänniska menar jag en person som gladerligen hoppar upp ur sängen klockan sex på morgonen och är hur pigg som helst. Existerar dessa människor eller är det bara en myt? :) Med en kvällsmänniska menar jag en sådan människa som tycker bättre om kvällen än morgonen och tycker det är den mysigaste tiden på dagen. En nattuggla är givetvis en sådan som kan sitta uppe hela natten och exempelvis plugga och dessutom kunna lära sig massor med saker.

Jag är varken en morgonmänniska eller en nattuggla och tycker det är mysigast på kvällen därför drar jag mig för att gå och lägga mig. Det kanske är därför som jag inte brukar vara så pigg på morgonen? Fast även då jag går och lägger mig i tid så brukar jag inte direkt skutta ur sängen på morgonen om det inte händer något extra roligt förstås! :) Min fråga lyder alltså, vad är det som gör det? Är det ett medfött beteende eller är det något som vi själva kan förändra genom sättet vi tänker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0