Halvårsredovisning IN och UT

Jag har under det senaste året antecknat allt som jag har köpt, bytt eller fått samt allt som jag har skänkt, bytt eller gett bort. Det är fler bloggare som använder sig av IN och UT listor och jag blev bland annat inspirerad av Ekoenkelt där det finns listor som redovisar veckans IN och UT. Det som jag tänkte dela med mig nu är en halvårsredovisning från juli - december 2012. 
 
Antal saker in = 74
Antal saker ut = 79
 
Det som jag inkluderar är alla kläder (förutom underkläder och strumpor) samt alla inredningsprylar vilket även inkluderar böcker. Jag har alltså haft ett ganska jämt in och ut flöde ifrån mitt hem vilket på sätt och vis känns bra. Innan jag sammanställde resultatet trodde jag att jag skulle gå mer minus än vad jag faktiskt gjorde. Samtidigt har jag haft en känsla av att jag fortfarande har haft ungefär lika mycket saker hela tiden vilket alltså visade sig vara sant. Inför framtiden tänker jag mig att jag ska minska på ägodelarna annu mera, inte enbart byta ut dem. De flesta grejer som jag har på IN - listan är sådant som jag har köpt på second hand, bytt eller fått. Endast 14 saker är köpta i "vanliga" affärer.
 
Tradera = 9 (1 ny, 8 begagnade)
Second hand butiker = 28
Klädbytardag = 13
Presenter/Gåvor = 10
Affärer/ebay = 14 (7 ifrån ebay)
 
Det som har lämnat mitt hem har mest skänkts, sålts eller bytts bort, Trasiga ägodelar har kastats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0