Favoritshampoo



Det här är mitt favoritshampoo som jag använder just nu. Då det är mildare än många andra shampoon gör det att jag slipper att min hårbotten börjar att fjälla och klia som det ofta brukade göra annars. Ett ämne som har varit ganska omtalat på senare tid är SLS (Sodium Laureth Sultate eller Sodium Lauryl Sulfate). Det här shampoot innehåller inte det ämnet utan rengör istället med något mildare ämnen. Jag är inte på något sätt en expert på området men det jag har märkt är att hårbotten mår mycket bättre med det här schampoot än vad det gjorde med många av de andra starkare shampoon som jag har provat genom åren. 

Shampoot innehåller även extrakt ifrån kamomill vilket är trevligt då jag har blont hår eftersom det ger mitt hår en ljusare ton. Jag har till och med fått kommentarer om att mitt hår ser ljusare och finare ut efter att jag började använda det här schampoot vilket var ungefär ett halvår sedan. Det är även ovanligt drygt, i alla fall när håret har ställt om sig och jag själva har insett att det inte behövs så mycket schampoo som jag själv tror för att det ska bli rent.  Ett annat trevligt inslag är att det innehåller aloe vera som första ingrediens vilket ska ha en läkande effekt på hårbotten. Det finns många fuskprodukter med aloe vera på marknaden. Därför är det positivt att det här schampoot har en stämpel som betyder att det är certifierat.

Balsamet är inte heller så dumt, det gör att mitt hår blir glansigt och fint samt luktar härligt av olika växtextrakt. Jag hittade de här produkterna på hälsokosten men de går även att beställa över nätet.

Uppdatering 100619: Jag har upptäckt efter att ha använt det här schampoot en längre tid att det innehåller silikon (bland annat dimethicone) och hur det påverkar håret. Det lägger sig som en yta på håret och gör det glansigt. Kanske inte så dumt i sig förutom att jag upplever det som svårt att tvätt ur håret med ett mildare schampoo. Balsamet innehåller ännu mera silikon. Jag upplever därför att håret blir svårare och svårare att tvätta rent. Det märktes inte så mycket i början men med tiden kanske det byggs på i håret. Synd, för i övrigt känns de här produkterna väldigt bra.

Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Jason Garcia

OMG!!! I didn't know u like my shampoo lol.



Nice blog,



Jason G.

2009-08-12 @ 20:56:44
Postat av: Maria

Thanx, I just started it. =)



"Your" schampoo is great.



/Maria

2009-08-14 @ 12:07:22
URL: http://columbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0