Olivtvål



På tal om något helt annat så har jag fått en ny förkärlek till olivtvålar. Jag hittade den här för 1 euro i Grekland, mycket prisvärt. Det står inte vad den innehåller någonstans om det nu inte står något på grekiska förstås. Under förutsättningen att det här är den äkta varan som ska bestå av en stor andel jungfruolivolja så ska den efter mina högst ovetenskapliga undersökningar på nätet vara väldigt positiv för huden. Jag har testat en annan sort nu under sommaren och den har fungerat mycket bra, trots att jag har väldigt känslig hud. Särskilt mina överarmar har en förmåga att bli irriterade. Det är helt borta nu, kanske beror det på tvålen, kanske beror det på att det är sommar, kanske beror det på en kombination, det visar sig när hösten kommer. Det som är bra att tänka på är dock att den inte ska ligga i vatten för då omvandlas den tillbaka till olivolja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0