Ord som jag har raderat ur mitt ordförråd!

Det finns vissa ord i det svenska språket som jag har kommit fram till att de egentligen inte gör någon nytta i mitt liv, inte i någons liv egentligen. Ett av dessa är ordet "måste". Jag måste egentligen inte göra någonting. Det som vi gör är hela tiden ett val. Exempelvis så MÅSTE jag inte ringa ett samtal, jag överlever ändå, men jag kanske VILL ringa ett samtal för att de gynnar mig. Det går till och med att dra det så pass långt att säga att jag inte MÅSTE gå upp ur sängen men jag VILL gå upp ur sängen för att leva mitt liv fullt ut. Vad jag vill säga (inte måste säga) är att ordet måste går att radera ur ordförrådet och det kan göra att tankebanorna förändras. När vi inte längre gör något för att vi MÅSTE utan för att vi VILL så känns det genast bättre. =)

Ett annat ord som jag har raderat är ordet "försöka". Jag försöker aldrig längre, inte i mitt huvud i alla fall. Om vi exempelvis tänker oss att vi FÖRSÖKER hoppa över ett dike, tänker jag att jag försöker och försöker men jag blir hela tiden blöt eftersom jag bara försöker. Om jag istället tänker att jag ska göra något, jag SKA exempelvis hoppa över ett dike, så ser jag för min inre syn att jag lätt skuttar över diket med båda fötterna torra. Därför SKA jag alltid göra något, jag FÖRSÖKER aldrig. Även om jag skulle misslyckas med det jag skulle göra så har jag i alla fall en bättre utgångspunkt om min tankebanor är positiva. Därför kommer ni inte att hitta de här orden i min blogg, förutom i det här inlägget förstås, gör ni det, säg till så byter jag ut det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte om jag så gärna VILL gå upp ur sängen på morgonen... ;p

2009-08-19 @ 23:11:20
Postat av: Maria

Känner du att det är mer givande att ligga kvar, så ligg kvar, men gå inte upp för att du MÅSTE! :) Det går inte att ligga kvar för evigt om du VILL något med livet.

2009-08-20 @ 11:20:35
URL: http://columbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0